Dames 2 opent seizoen succesvol

Donderdagavond begon de competitie voor dames 2 in Druten. Tegen Boemerang Komeet opende Touché het volleybalseizoen 2009-2010. Het door zwangerschappen en blessure “geplaagde” tweede damesteam kon ternauwernood voldoende mensen op de been brengen en reisde met 6 speelsters af naar Druten. De opdracht was eerst maar eens lekker ingespeeld te raken zonder teveel poespas. En deze boodschap kwam blijkbaar wel aan. De servicedruk bij de Dreumelse dames was goed en al snel kwam het tot leuke ralleys. De pass vanuit het achterveld kwam goed aan bij spelverdeelster Monique Riepe die haar aanvalsters eenvoudig kon vinden. Debutante Nikki Kleinbussink kwam veelvuldig tot aanvallen en scoorde de nodige punten. De tegenstander speelde vrij rommelig maar wist toch bij te blijven. De slotfase was nog even spannend, maar al snel rondde Touché de set met winst af; 22-25. In de 2e set werd het spelletje doorgespeeld. Met opnieuw een goede service wist Touché de druk te leggen in het Drutense veld. Aanvallend kwamen de Drutense niet echt tot hun recht, zij moesten meer met tactische ballen zien te scoren. Een sterk spelende Linda Valkenburg en Sigrid van den Heuvel in het achterveld bezorgden keer op keer een mooie pass voor aan het net. Touche kon Boemerang nu op grotere afstand houden: 17-25.

In de derde set leek de thuisploeg zich weer even te herpakken en verzandde Touché in rommelig spel. Veel fouten in de pass en onderlinge communicatie veroorzaakte wat paniekmomenten en daardoor een achterstand op het telbord. Maar door wat technische aanwijzingen zette de dames zichzelf weer op de rails en wist onder meer via Yoni Liebrecht op de buitenpositie, een nieuw gezicht uit eigen opleiding, de inhaalslag te maken. Op het nippertje werd aangeklampt bij de thuisploeg en werd de achterstand omgezet in voorsprong en uiteindelijk setwinst, al was het nipt, 23-25. De laatste set bleek een even een lastige start te kennen; de thuisploeg wilde toch nog alle overgebleven energie inzetten om een puntje in eigen huis te houden. Maar na een time out was Touché weer bij de les en pakte de draad op. Mede door een sterke servicebeurt aan het einde van de set door Fleur Kusters, wist Touché de setwinst zonder problemen veilig te stellen: 19-25
Een mooie opening van het seizoen met een minimale bezetting. Volgende week speelt dames 2 – hopelijk met wat meer teamgenoten in het veld – thuis tegen het Nijmeegse Vocasa, aanvang 21:00.

25/09/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post