Touché neemt met tranen in de ogen afscheid heren 1

Het zit er niet meer in. Met name onvoldoende aanwas van getalenteerde spelers uit de regio in combinatie oplopende kosten voor trainers en faciliteiten breken Touché heren 1 toch echt op. Het is niet anders, een mooie generatie volleybal in sporthal Trumele komt tot zijn einde.

Als eerste willen we alle sponsoren (met name Verbruggen Internationaal Transport) , vrijwilligers (scheidsrechters, vlaggers, tellers, bestuursleden, etc), trainers (Michel/Sander), sportcafé Trumele, oudgedienden, jongelingen en vooral ook die geweldige supporters bedanken voor de prachtige zaterdagen. Guus Meeuwis zou zingen ‘ik heb genoten’, maar dat hebben we ook echt. Het “houdoe en bedankt” schaterde door de zalen en het team was bekend in verre omstreken.

Touché heeft een vijftal jaar in de nationale competitie gespeeld en deed daar alle grote clubs een bezoek aan. Vele vrienden zijn gemaakt en misschien her en der ook wel een spreekwoordelijke vijand achtergelaten.  De laatste jaren werd het al steeds moeilijker spelers te vinden die het niveau en de tijd hadden om mee te spelen. Het offensief om de jeugd op te leiden heeft zeker tot resultaten geleid, echter het aantal is te beperkt en nog te onervaren om een zelfstandig team te vormen. Dit jaar is de groep te krap om te starten, dus noodgedwongen is besloten het team op te heffen. Vele pogingen zijn nog gedaan, misschien tegen beter weten in, maar het zit er niet meer in. De meeste spelers zijn reeds benaderd en/of in goed overleg onder gebracht bij andere verenigingen. Daarmee valt (voorlopig) het doek voor heren 1. Een lichtpuntje is  dat voormalig heren 2 en 3 de afgelopen jaren uitstekend hebben gepresteerd. Er heerst toch een stille hoop dat deze opmars niet stopt. Hiermee wordt ook de aanwas van enthousiaste spelers bevorderd en Touché hoopt de verenging weer snel op landelijk niveau te brengen.  Ook dames 1 heeft afgelopen jaar goed gepresteerd en zal voortaan samen met de jeugdteams het publiek op zaterdag vermaken.

Rest ons niets meer dan af te sluiten met; houdoe en bedankt !

Heren 1

09/06/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen heren No comments yet