Meiden C Touche grijpen net naast titel

Het meiden C-team van volleybal vereniging Touche uit Dreumel moest zaterdag in alle vroegte naar Ede om daar tegen TweeVV te spelen.  Om 7:45 uur vertrokken ze naar Ede voor de laatste competitieronde met kans op kampioenschap. Touche moest winnen om nog kans te maken op de titel.  Ondanks het vroege tijdstip schoten de meiden uit de startblokken en zette meteen druk op de verdediging van TweeVV.  Met goed spel werd dan ook de 1e set gewonnen met 25-20.

De lijn werd ook in de 2e set doorgezet en deze wonnen ze met 25-16. In de belangrijke 3e set speelde ze zo goed dat TweeVV er niet aan te pas kwam en na 10 minuten was het 25-10. Met veel vertrouwen op een goede afloop werd er in de 4e set gestreden voor elk punt hetgeen resulteerde in fraaie rally’s, mooie reddingen en vooral veel strijd.  Nog even wisselden de coaches Michel en Patrick zodat alle spelers deze 4e set speelden en werd gewonnen met 25-13.  Hiermee sloten de meiden C een prima seizoen af met een 4-0 winst.

IMAG0611

Op de foto van L -> R Brechtje, Eva, Hilde, Esmee, Willemijn, Maud, Marie en Sophie in afwachting van het resultaat van concurrent Olympia Ochten.  Indien Olympia 1 set zou verliezen dan waren ze kampioen. Om 11:15 uur kwam de uitslag door ook zij hadden gewonnen met 4-0 waardoor Olympia kampioen werd.  Desondanks een heel goed resultaat de 2e plaats. Volgend seizoen promoveert Touche naar een hogere klasse.

Jongens B2
De jongens B2 moesten zaterdag tegen Pegasus in Nijmegen. Ondanks dat dit team onderaan staat startte ze met goede moed. In een gelijk opgaande strijd werd de 1e set verloren met 25-20.  Ook de 2e set ging met 25-13 naar Pegasus.  Er werd nog een schepje bovenop gedaan in de 3e set. Goede service beurten en slim spel werd niet beloond en Pegasus won met 25-18.  In de 4e set kon men niet meer op tegen het harde serveren van Pegasus en werd verloren met 25-13.  Ondanks het blessure leed dat dit team getroffen heeft dit seizoen heeft men er toch het beste van weten te maken. Het jongens B1 team van Touche was vrij. Tivoc deed zijn sportieve plicht door met 4-0  te winnen van BK.  Daardoor zijn ze achter TiVoc 2e geworden, maar mogen zich toch kampioen noemen omdat TiVoc buiten mededinging meedeed.

Het bestuur van Touche bedankt de coaches, begeleiding en de trainers van alle jeugd en mini teams.  En natuurlijk de ouders die steeds klaar stonden om te rijden.

24/04/2016 This post was written by Categories: Jeugd & mini'sNieuws Comments are off for this post