Gezellig kerstvolleybaltoernooi

Een traditie moet je niet verbreken, dus op 21 december vond alweer het 33e kerstvolleybaltoernooi plaats, georganiseerd door vv Touché.
In de twee weken voor kerst hebben alle kinderen van groep 3 t/m 8 volleyballes gehad tijdens de gymles. Leden van Actief Maas en Waal en Touché hebben de kinderen weer de beginselen van het volleybalspelletje geleerd. Groep 3 t/m 5 speelden circulatievolleybal en groep 6 t/m 8 speelden smashbal.
Zo’n 69 kinderen hebben zich vervolgens aangemeld voor het toernooi. Dit jaar speelden we in poules, zodat we ook nog kruisfinales en een echte finale konden spelen.

Er werden leuke wedstrijdjes gespeeld. De finale bij de onderbouw ging uiteindelijk tussen de Arresleeën (Pien, Ramona, Pim en Ennis) en de Dennenbomen (Martijn, Eelco, Milan, Alissa en Gwen). Het leek erop dat de Dennenbomen met gemak zouden winnen, maar de Arresleeën lieten zich niet uit het veld slaan en kwamen goed terug. Uiteindelijk ging het team van de Dennenbomen met de eerste prijs naar huis.

De finale van de bovenbouw werd gespeeld tussen de Vuurpijlen (Davide, Renske, Job en Nathalie) en de Sneeuwklokjes (Dean, Pim, Linde en Malek). Ook bij deze wedstrijd waren de teams aan elkaar gewaagd. De eindstand was 1-1, dus het aantal behaalde punten per set moest uiteindelijk de winnaar bepalen. De Vuurpijlen trokken aan het langste eind en wonnen de wedstrijd met slechts 3 punten verschil.

Alle kinderen gingen naar huis met een tas van volleybalclub Touché en natuurlijk een aanmeldformulier om lid te worden!

Iedereen bedankt voor het meedoen en alle coaches, scheidsrechters en begeleiding bedankt voor de hulp. Zonder jullie, geen toernooi!

22/12/2015 This post was written by Categories: Jeugd & mini'sNieuws Comments are off for this post