Tweestromenschool wint het volleybaltoernooi van Touché.

Voor de 5e keer zijn er weer volleybalgymlessen gegeven door volleybalvereniging Touché in Dreumel. De lessen werden in den Hoender gegeven door Piet Donkers, van Actief Maas en Waal , in samenwerking met de vrijwilligers van Touché. Iedere school kreeg dit jaar 3 lessen aangeboden waardoor er meer ruimte was voor het oefenen van het spelletje zelf. Naast het leren gooien en vangen, de basis van volleybal, werd er ook veel geoefend op het lastige draaien in het veld. Je merkte dat met het afsluitende toernooi dit ook beter ging dan voorgaande jaren.

Zaterdag 29 maart waren er weer een aantal teams actief tijdens het afsluitende toernooi.

Er werd zeer enthousiast gespeeld, de kinderen waren net als de ouders langs de zijlijn erg fanatiek om te winnen. Er werd netjes op de volleybal manier gegooid, ook al was hier en daar een aanwijzing nodig.

Na de poulewedstrijden kwamen de finales: Tweestromenschool 1 tegen 2, de Oversteek 1 tegen 2 en de Terebint tegen de Laak. De winnaars waren de kinderen van de Tweestromenschool 1 uit Heerewaarden.

Bij de prijsuitreiking kregen de 5 kinderen een medaille van de nieuwe wethouder sport van de gemeente West Maas en Waal , Ton de Vree. Hij vertelde daarbij dat het heel belangrijk is dat iedereen plezier heeft in de sport die beoefend wordt en dat er gesport wordt door de kinderen.

De voorzitter van Touché , Jeanne van Lubeek, gaf aan alle aanwezige kinderen ter herinnering aan een geslaagde middag een rugzakje mee. Daarin ook een briefje dat er altijd 3 keer gratis mee getraind kan worden bij Touché op de dinsdagmiddag van 16.15 uur tot 17.30 uur . Meer informatie is te vinden op de website van Touché   www.vvtouche.nl

31/03/2014 This post was written by Categories: Nieuws Comments are off for this post