Dames 1 speelt tegen zichzelf en verliest

Deze zaterdag waren de dames van Touche, met behoorlijk wat meegereisd publiek, te vinden in de Nijmeegse sporthal Ark van Oost. Pegasus 2, een van de teams die ongeveer gelijk staat met dames 1 in de top van de promotieklasse was de tegenstander.
Een wedstrijd die vanuit de stand vooraf gezien weleens een hele leuke en spannende pot kon gaan worden. Helaas voor de Dreumelse dames pakte het anders uit vandaag. Na een goede wedstrijd vorige week in de eigen sporthal, liep het vandaag vanaf het begin af aan niet zoals het moest lopen.

De dames wisten wel tegenstand te geven aan Pegasus maar liepen eigenlijk de hele wedstrijd een beetje achter de feiten aan. De pass liep niet lekker, aanvallend kon er moeilijk gescoord worden, en individueel werden er aan alle kanten kleine foutjes gemaakt. De dingen die normaal gesproken als vanzelf goed gaan, mislukten nu steeds en ondanks hard werken, de nodige wissels en flinke aanmoedigingen vanaf de kant en de tribune, wilde het niet lukken. Als de dames even op voorsprong kwamen, wat toch herhaaldelijk voorkwam, wist Pegasus steeds weer dichterbij te komen en dan door te stootten en de voorsprong uit te bereiden. In de laatste set werd nog even alles op alles gezet om in ieder geval een puntje mee naar Dreumel te nemen, maar ook dat lukte niet. Het ontbrak in vertrouwen in elkaar en eigen kunnen. Wel de complimenten voor Elise Konings en Naomi van Wichen, die beiden een prima wedstrijd speelden.

Een teleurstellende nederlaag, waarin Touche eigenlijk meer tegen zichzelf aan het spelen was dan tegen de tegenstander. Over 2 weken, na een weekje rust hopen we in eigen huis weer te laten zien wat we waard zijn.

21/11/2010 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post