Sterk spelend dames 1 van Touche haalt 5 punten binnen!

(setstanden: 25-13 25-16 26-24 25-13)

Afgelopen zaterdag waren het de dames van Switch uit Millingen die op bezoek kwamen in de Dreumelse sporthal. Vorig jaar werd er 2 keer van dit team verloren, maar ondanks dat Switch goed is gestart, hebben ze dit seizoen al een aantal wedstrijden verloren.

Bij Touche loopt het allemaal lekker dit seizoen, niet elke wedstrijd wordt even goed gespeeld, maar de eerste 20 punten zijn al binnen. Na een mindere wedstrijd vorige week in Scherpenzeel, was het deze week tijd weer even te laten zien wat de Dreumelse dames in huis hebben.

Vanaf het begin af aan werd met veel enthousiasme en power gespeeld en gingen de dames er vol tegenaan. Een goede strategie die Switch even leek te overdonderen en al snel werd een duidelijk verschil tussen beide teams zichtbaar. Waar Touche sterk verdedigde, tactisch serveerde, enorm hard werkte en kon bouwen op een sterke aanval, kwam bij Switch de pass niet aan bij de spelverdeelster en werd er eigenlijk nauwelijks aanvallend gescoord. Met name een sterke service en goed verdedigend werk van o.a. Meike Elfring leverden deze eerste set de nodige punten op en binnen korte tijd stond een stand van 25-13 op de teller.  Een prima start dus van de Dreumelse dames die in de tweede set net zo sterk doorgezet werd. Met name met de service bleek het gemakkelijk punten te scoren en ook de tweede set werd met dikke cijfers binnen gehaald.

In de derde set ging het allemaal wat moeizamer, er werden wat meer fouten gemaakt aan Dreumelse zijde en daar profiteerde Switch van. De stand ging meer gelijk op en daardoor zag een goed gevulde tribune een onnodig spannend einde van deze set. Gelukkig was het beslissende punt voor Touche en zo werden de eerste 3 sets gewonnen.

In de vierde set werd weer net zo sterk gestart als in het begin van de wedstrijd. Naomi van Wichen wist menig bal af te blokken en met hardgeslagen ballen en prachtige prikballen was het vrij gemakkelijk scoren voor Touche. Een enorme voorsprong was er halverwege de set en ondanks wat meer fouten aan Dreumelse zijde kon Switch met geen mogelijkheid meer dichterbij komen. Met wederom een prachtige stand van 25-13 werd, verdiend voor het harde werken, met 4 – 0 gewonnen!

Volgende week volgt een spannende wedstrijd tegen de nummer 1 in de competitie, Pegasus, om 16:00 uur in Nijmegen.

14/11/2010 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post