Dames 1 verliest teleurstellend in Scherpenzeel

De dames van Touche reisden zaterdag 6 november aan het einde van de middag af naar Scherpenzeel. In een prachtige, nieuwe sporthal werd, voor veel Scherpenzeels publiek, gespeeld tegen het eerste dames team van Set up, vorig jaar nog spelend in de 3de divisie.

Na de gewonnen wedstrijden van de afgelopen weken gingen de dames van Touche met het volste vertrouwen van start deze wedstrijd. Dat vertrouwen zakte echter al meteen in de eerste set,  toen na even spelen een flinke achterstand op het telbord stond. Of het nu wennen was aan de grote ruimte, de rode lijnen op de vloer, de bal, werkelijk niets lukte aan Dreumelse kant.

De servicepass lag slecht, waardoor zelf niet gescoord kon worden en de dames maakten veel te veel persoonlijke fouten. In de loop van de set leek het iets beter te gaan en kwamen de dames nog prima terug, maar de achterstand van het begin van de set kon onmogelijk meer ingehaald worden.

De tweede set waren de dames iets alerter waardoor Set up weliswaar uitliep, maar niet zo sterk als in de eerste set. Maar ook hier ging het weer niet als het hoorde. De dames van set up hadden een sterk blok en een prima middenaanval die veel punten scoorde. Het lukte Touche maar niet om in het vertrouwde spelletje van sterk verdedigen en scoren met de eigen aanval te komen en ook de tweede set ging net aan naar de thuisploeg.

In de derde set draaide het iets beter aan Dreumelse kant, nog steeds werd niet sterk gespeeld maar er werd wel beter verdedigd waardoor er meer zelf gescoord kon worden. Spelverdeelster Annemiek van Gruijthuijsen maakte een paar mooie punten met haar service en Touche kwam weer in de wedstrijd. Zo werd de derde set gewonnen en ook de vierde set was op eenzelfde wijze voor de Dreumelse dames. Vastbesloten ook de vijfde set te winnen startte Touche goed de laatste set. Toch slopen er in de loop van de set weer teveel persoonlijke foutjes in het spel en lukt het niet het laatste punt binnen te halen.

Geen sterke wedstrijd van Touche, maar wel 2 punten gehaald. Hopelijk meer geluk aankomende zaterdag, als gespeeld wordt Switch, voor eigen publiek in Dreumel.

07/11/2010 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post