Dames 1 neemt 1 puntje mee uit Wageningen

Afgelopen zaterdag speelde het eerste team van Touche haar 2de uitwedstrijd van dit seizoen tegen Scylla dames 2 in de Vlinder in Wageningen.  Met 2 overwinningen tot nu toe zijn er al meer punten behaald dan vorig jaar in de wedstrijden tot de winterstop. De dames waren dan ook vast van plan de prima start van dit seizoen door te zetten in deze wedstrijd.

In de eerste set bleek dat echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het eigen spelletje bij Touche kwam erg langzaam op gang, door met name een slechte servicepass waardoor er nauwelijks zelf gescoord kon worden. Ondanks het trainen op de prikballen die Scylla veelvuldig gebruikte, leek de verdediging nog niet helemaal wakker en de eerste set was veel te snel in handen van de tegenstander. Echter, na het succes van vorige week, toen ook de eerste set heel snel verloren werd en daarna alsnog gewonnen werd, leek alles nog mogelijk. Met wat wisselingen in de opstelling ging het de tweede set veel meer gelijk op. Bij vlagen was het spelletje te zien waar de dames uit Dreumel het beste in zijn, een sterke service, een goede verdediging, en vooral; zelf aanvallen.

Aan het einde van deze set lukte het toch niet om het spelletje vast te houden en ondanks een voorsprong van 23-19, kwam Scylla langzij en wonnen zij ook de tweede set. De derde set was vergelijkbaar met de eerste set, eentje om snel te vergeten. Het lukte niet om mee te komen met Scylla, teveel persoonlijke fouten en te weinig vertrouwen, en ook deze set ging veel te gemakkelijk naar Scylla. In de vierde set lukt het de dames van Touche wel weer beter om zelf aan te vallen en werd er goed verdedigd. Op de belangrijke momenten was er een sterke service en kon Scylla alsnog onder druk gezet werden waardoor de 4de set werd gewonnen.  Niet helemaal puntloos naar Dreumel terug dus, maar zeker geen wedstrijd om trots op te zijn. Hopelijk kunnen de dames deze week weer even orde op zaken stellen en gaat het volgende week in de thuiswedstijd tegen TweeVV beter.

11/10/2010 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames No comments yet