Mariënhof wint 1e scholentoernooi van Touché!

In het jubileumjaar van volleybalvereniging Touché , de club bestaat 20 jaar, is er voor het eerst een scholentoernooi georganiseerd met 5 scholen uit de regio. Dit toernooi was op 27 maart in de sporthal in Dreumel.

Er was eerst een goede voorbereiding , er zijn namelijk gymlessen verzorgd door een trainster van de Nevobo in samenwerking met Touché. De leerlingen van groep 3 en 4 hebben twee keer een gymles gekregen in de sporthal in Dreumel. Ze werden daar naartoe gebracht door een bus van Personenvervoer Maas en Waal. De scholen die op het toernooi speelden waren : de Openbare Tweestromen uit Heerewaarden ( 5 teams) , de Mariënhof uit Alphen 4 teams) , de Laak en de Terebint uit Wamel ( 1 team) en de Oversteek uit Dreumel ( 4 teams). Om 10.00 uur waren 63 kinderen met diverse vaders, moeders en juffen als hulp fanatiek aan het volleyballen. Dit na nog een beetje uitleg over hoe het ook al weer moest. Maar als snel bleek dat er in de gymlessen goed was opgelet want het gooien , vangen en draaien in het veld ging erg goed.

Om half 1 waren de wedstrijden afgelopen kwam er een echte finale uit. De Openbare Tweestroom 2 en de Mariënhof 3 . Dit was erg spannend , ze wonnen beiden een set en na telling kwam het team van de Mariënhof als winnaar uit de bus. Tijdens de prijsuitreiking kreeg iedereen een mooie pet en wat informatie van Touché en de winnaars kregen een medaille omgehangen door de voorzitter.  Het was een zeer geslaagd toernooi en de kinderen die nog meer willen volleyballen kunnen op dinsdagavond van 18.00 tot 19.00 bij Touché mee komen trainen.

Iedereen bedankt voor alle hulp!

volleybal scholenpr.

29/03/2010 This post was written by Categories: Jeugd & mini'sNieuws Comments are off for this post