Ondanks krappe bezetting toch winst voor D1!

Het was een wedstrijd met allom bekende pieken en dalen afgelopen zaterdag in sporthal Kermisland. Dames 1 van Touche ging aan het einde van de dag de strijd aan met Agilitas in Arnhem. Een spannende vijfsetter was het resultaat waarbij de overwinning mee naar Dreumel ging.

Dames 1 van Touche begon de wedstrijd met vleugels. Een flinke servicedruk, sterke verdediging en de tegenstander de fouten laten maken, dat was de formule voor een ruime winst in de eerste set.  In de tweede set begon Agilitas warm te draaien en minder fouten te maken. Bij de dames van Touche waren er wat persoonlijke fouten waardoor Agilitas opeens een voorsprong kon nemen. De vleugels van de eerste set waren even ver te zoeken. Gelukkig zette coach Kees van Asch zijn dames op het juiste moment weer op het goede spoor, en kon de achterstand alsnog worden omgezet in een overwinning. Met 2-0 op het scorebord was het enthousiasme bij de Dreumelse dames aangewakkerd en waren ze vastbesloten tenminste 4 punten mee naar  huis te nemen.
Na een piek volgt echter bij Touche meestal een dal en in dit geval lukte het in de derde set en ook de vierde set niet om Agilitas bij te benen. Wederom werden er teveel persoonlijke fouten gemaakt. Een strenge scheidsrechter was het regelmatig niet eens met de techniek van spelverdeelster Annemiek van Gruijthuijsen en ook al werd er hard gewerkt, het lukte de dames niet op het juiste moment te scoren. Regelmatig was er een goede serviceserie, van onder andere Annemiek, Elise Konings, Ingeborg van Heck of Helma van Kruijsbergen maar steeds niet genoeg om een voorsprong te pakken. De moed zakte de dames in de schoenen en het vertrouwen wat de dames in de eerste en tweede set nog zo duidelijk de betere maakte was ver te zoeken. Ook de wissels waarin Lotte van Welie en invalster Ine van de Hurk werden ingezet mochten in de derde en vierde set niet meer baten.

De vijfde set moest uitkomst bieden in deze wisselende wedstrijd. En met hernieuwde moed, met Lotte op de buitenkant en Ine op het midden, lukte het alsnog om deze laatste set met overtuiging binnen te slepen. Met goed verdedigend werk, een sterke service en slim aanvallend werk werden alsnog 3 punten mee naar Dreumel genomen.

01/11/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post