Dames 2 laat onnodig punten liggen

Tegen het jonge team van Heijendaal 7 was dames 2 kon dames 2 voor het eerst dit seizoen compleet aan de start verschijnen. Met een goed gevulde bank begon dames 2 met goede moed. Een mix van ervaren speelsters en 2 nieuwkomers Nikki Kleinbussink en debutant Emma de Jong werd opgesteld in het veld. Al vrij snel bleek dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. De punten op het scorebord lagen niet ver uiteen en het bleef tot het einde van de set spannend. Touché kon niet voldoende druk leggen met de service en kreeg niet de kans op een voorsprong uit te bouwen. Het was de vraag aan welke kant het dubbeltje zou vallen. En tot Dreumelse teleurstelling bleek dit in het voordeel van Heijendaal te zijn: 27-29. In de 2e set ging Touché beter van start, onder meer doordat Fleur Kusters die inmiddels was opgesteld in het veld de nodige punten scoorde over de buitenkant met harde aanvallen en bekeken tactische ballen. Tot 17-17 bleef Heijendaal bij maar in de eindsprint wist Touché de meeste aanvallen te verzilveren: 25-20. De 3e set werd een waar spektakel. Met een complete walkover verpletterde Touché de Nijmeegse tegenstanders. Yoni Liebrecht opende met een ijzersterke servicebeurt waardoor er al snel een voorsprong van 10-1 op het scorebord stond. Dit was te veel voor Heijendaal om nog in te halen en bij Touché lukte alles: met overmacht werd de set gewonnen: 25-8.

In de hoop dat dit spel voortgezet kon worden werd aan de 4e set begonnen. Maar zoals wel vaker bij het spel van dames 2 te zien is worden mooie hoogtepunten gevolgd door diepe dalen. Persoonlijke fouten stapelden zich op, passes vlogen weg over de armen van de verdediging en aanvallen belandden nutteloos in het net. Heijendaal bleef deze set wel geconcentreerd spelen en de aanval kwam steeds beter tot recht. Al snel in de set waren alle time-outs gebruikt, maar er was geen redden meer aan. Het gat van 8 punten kon niet meer worden gedicht en dames 2 liep eigenlijk continu achter de feiten aan. Een setverlies van 16-25 betekende een 2-2 einduitslag.

Dames 2 speelt over 2 weken uit in Millingen tegen Switch.

16/10/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post