Touché dames geveld door griepvirus

Het eerste damesteam van het Dreumelse Touché had nogal wat tegenslag te verwerken in de afgelopen week. Was op de training voorafgaande aan de wedstrijd tegen Switch 2 Helma van Kruijsbergen al geveld door de griep, vlak voor de wedstrijd van donderdagavond overkwam Lisette Vermeulen hetzelfde en ook Elise Konings, overigens wel bij de wedstrijd aanwezig, had behoorlijke problemen.

Tegen het moeilijk te bespelen tweede team van de volleyalvereniging Switch uit Millingen aan de Rijn, dat als enige team in de promotieklasse haar thuiswedstrijden niet op zaterdag speelt, kon Touché deze tegenslagen niet gebruiken. Omdat ook Lotte van Welie vanwege verplichtingen op school niet aanwezig kon zijn was het voor coach Kees van Asch improviseren om een goede basisopstelling in het veld te sturen. Roos van der Donk verruilde haar functie als libero met de positie van Elise Konings als diagonaalspeelster. De eerste set verliep naar wens voor het team uit Dreumel. Verdedigend had het team haar zaken goed op orde. Werd in de vorige wedstrijd nogal eens een bal gemist, nu werd er uitstekend verdedigd en zo leek Touché op setwinst af te stevenen. Vooral Renske van der Boom speelde in het achterveld voortreffelijk. In de slotfase lukte het niet om door te drukken. Switch was moeizaam gestart maar kreeg nu meer grip op het enthousiaste spel van de tegenstander en wist punt voor punt dichterbij te komen. De setwinst ging met 25-23 naar de gastvrouwen.

In de tweede set startte Touché erg zwak. Een goede pass was nauwelijks meer te bespeuren. Spelverdeelster Annemiek van Gruijthuijzen moest veel meters maken om de bal nog enigszins in het spel te houden, maar er werd veel te weinig gescoord om Switch partij te bieden. Het zeer geroutineerde team uit Millingen, met diverse speelsters die op een veel hoger niveau hebben gespeeld, profiteerde dankbaar en wist zeer eenvoudig de tweede set met 25-13 te winnen. Ook in de derde set startte Touché niet goed. Al snel werd tegen forse achterstand aangekeken en het team kwam niet meer in het goede spel van de eerste set. Kansloos werd deze set met 25-12 afgesloten. De vierde set was een herhaling van set twee en drie. Een zwakke pass leverde al snel een 8-0 achterstand op. Touché kende nog even een wat betere fase maar kon dit niet lang volhouden. Switch maakte hier dankbaar gebruik van en wist via 25-17 de volle winst te behalen.

Op zaterdag 17 oktober spelen de Dreumelse dames opnieuw tegen Switch. Dan wordt aangetreden tegen jeugdige eersten team uit Millingen. De dames van Touché zullen dan zeker beter voor de dag komen.

11/10/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post