Dames 1 vecht in haar eerste thuiswedstrijd vooral tegen zichzelf

(setstanden: 25-21 22-25 20-25 17-25)

De eerste thuiswedstrijd van het eerste damesteam van Touché werd afgelopen zaterdag gespeeld tegen het Wychense Trivos. Een thuiswedstrijd zonder de lage stemmen van heren 1 dat dit seizoen zijn wedstrijden op de donderdagavond speelt. Nu waren het enthousiast gillende meisjes die tegelijk met de dames hun wedstrijd speelden.
De eerste set verliep voorspoedig, de dames hadden vleugels en gaven alles wat ze in zich hadden. De pass kwam goed bij spelverdeelster Annemiek van Gruijthuijsen welke haar aanvalsters goed in stelling kon brengen. Menig punt werd gescoord door de diverse aanvalsters. Vooral de Benjamin van het team, de 14 jarige Elise Konings wist steeds weer de bal bij de tegenstander op de grond te krijgen.

De tweede set begon rommelig, Touché keek al snel tegen een achterstand aan. Trivos ging steeds beter draaien en Touché maakte steeds meer fouten. Ondanks een spannende eindfase trok Touché toch aan het kortste eind, de set werd verloren met 22-25. De goede eindfase van de tweede set greep coach Cees van Asch aan om de dames te motiveren de draad weer op te pakken in de derde set. De stand ging gelijk op, er werden mooie ballen aangevallen en er was een goed blok. Marieke van Egmond maakte veel punten over de buitenkant en Ingeborg van Heck had een prima serviceserie. Maar de dames kregen maar geen vat op voornamelijk de sterke middenaanval van Trivos. En mede door te veel persoonlijke fouten werd de derde set verloren.
De vleugels die de dames in de eerste set nog hadden waren ver te zoeken in de vierde set. De energie en concentratie waren bij Touché vervlogen. De set werd verloren met 17-25. Touché kent mooie pieken maar moet nog werken aan de dalen. Als er minder persoonlijke fouten gemaakt worden kunnen de Dreumelse dames het menig team in de promotieklasse erg moeilijk maken.

Volgende week spelen de dames op donderdagavond uit tegen Switch dames 2 in de Duffelt te Millingen.

05/10/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post