Gelijkspel voor dames 2 voelt als verlies

Na de knappe openingsoverwinning vorige week in Druten, trad dames 2 donderdag jl. aan tegen het vierde team van Vocasa. Ditmaal was de basis wat breder dan 6 speelsters en kon complete team aantreden. Ook de 3 (!) zwangere reservespeelsters waren van de partij om de dames in het veld vocaal te ondersteunen. De opdracht van coach Marieke den Haan was eerst de opbouw goed neer te zetten en servicedruk te leggen. In het verleden is al vaak gebleken dat hiermee de spreekwoordelijke helft van de wedstrijd gewonnen is. Touché ging wat afwachtend van start, wel met degelijk spel, maar de pit ontbrak een beetje. De Nijmeegse gasten hadden wat moeite om de passing onder controle te krijgen en waren nog wat onwennig in het Dreumelse veld. Touché hield Vocasa de hele tijd netjes op afstand en liep al snel uit naar een voorsprong van zo’n 5 punten. Halverwege de set begon het spelletje beter te lopen en werden er snelle aanvalscombinaties gespeeld door spelverdeelster Monique waarbij met name Fleur Kusters op de buitenkant veel punten kon scoren. Met 25-17 werd de set in eigen voordeel besloten.
In de 2e set kreeg Vocasa de smaak wat beter te maken en maakte het Touché lastiger. Er moest harder gewerkt worden aan Dreumelse zijde, en dat resulteerde in wat rommelige acties. Vocasa wist tot een betere aanvalsopbouw te komen en al gauw keek Touché tegen een achterstand aan van 6-10. Het blok van Touché functioneerde niet voldoende, waardoor Vocasa aardig wat punten kon scoren met een steeds lastiger wordende aanval. Helaas kon Touché de opgelopen achterstand niet meer meer wegspelen en verloor met een teleurstellende afstand: 13-25.
En zo lag de wedstrijd weer open. Het was echter opnieuw Touché dat in de 3e set meteen flitsend van start ging. Het enthousiasme was groot, de pass lag stabiel en opnieuw kon het zo geliefde snelle spelletje van de dames worden getoond. Met Patricia van Coolwijk op de snelle middenaanval en een sterk verdedigend achterveld liep Touché snel uit naar een 6-0 voorsprong. Vocasa probeerde in de 2e helft van de set nog wel langszij te komen en dat leek bijna te lukken. Gelukkig wist Touché de teugels strak aan te trekken door onder meer een sterke servicebeurt van Ine van den Hurk werd de 3e set in eigen voordeel beslist: 25-21.

Met de intentie de 4e set ook zo te starten als de 3e set wisselde Touché van speelhelft. Maar het werd een valse start. Vocasa haalde nog even alles uit de kast en legde grote druk met de service op de passing. Al heel snel stond er een achterstand van 5-10 op het scorebord en de Nijmeegse gasten roken de kansen gelijkspel. Hoe beter zij in de wedstrijd kwamen, hoe moeizamer het aan Dreumelse kant ging. Een mix van miscommunicatie, slordige acties en persoonlijke foutjes leidden tot setverlies: 20-25. Ondanks dit teleurstellende wedstrijdeinde bleef dames 2 tot de laatste punt met groot enthousiasme werken en dat is een goed uitgangspunt voor de komende wedstrijden.

Volgende week speelt dames 2 uit tegen Pegasus in Ark van Oost in Nijmegen.

02/10/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post