Dames 1 sluit seizoen af met verlies

(setstanden: 25-21, 21-25, 25-19, 19-25 en 15-10)

De laatste wedstrijd van dit seizoen stond afgelopen zaterdag op het programma voor Dames 1. In het universitair sportcentrum in Nijmegen werd tegen Heijendaal gespeeld. De dames hebben de tweede helft van het seizoen goede zaken gedaan, veel wedstrijden op rij gewonnen waardoor nu de 4de plaats op de ranglijst wordt ingenomen. Aangezien de jeugd deze zaterdag zelf ook een wedstrijd moest spelen, op dezelfde tijd, was er slechts een klein clubje over. Sabine van Coolwijk, nog niet op en top fit (maar we weten nu wel welke leuke oorzaak dit heeft!) mocht de bank samen met coach Peter warmhouden. Libero Annemiek werd als vliegende keep ingezet op de middenpositie.

Vol goede moed werd van start gegaan deze laatste wedstrijd. Al snel bleek Heijendaal een taaie tegenstander, met ongeveer een gelijk spelletje als Touche. Lange tijd ging het dan ook gelijk op in de eerste set, waarbij de Dreumelse dames uiteindelijk de winnende punten wisten te scoren.
Al eerder dit seizoen is gebleken dat het binnen een wedstrijd nogal kan verschillen bij de dames. Coach Peter van de Pol noemde dit vandaag een golfslagbad. Het ene moment een voorsprong van 7 punten, het volgende moment weer 2 punten achter. Zo ging het eigenlijk de gehele wedstrijd. Omdat Heijendaal aanvallend sterk speelde, waren deze zaterdag de verdeding en blokkade extra belangrijk. Hard werken dus voor de dames, wat het ene moment beter lukte als het andere.
Af en toe teveel persoonlijke foutjes, m.n. in de pass, en het volgende moment weer een snel eigen spelletje waarbij volop gescoord kon worden.

Na 3 sets stond er een 2-1 voorsprong op het scorebord en dachten de dames de laatste seizoenswedstrijd binnen te hebben. Heijendaal was het daar niet mee eens en begon een sterke inhaalslag, die hun uiteindelijk de 4de en 5de set opleverden.
Een beetje teleurstellend dat er juist in deze laatste wedstrijd een einde moest komen aan de zegereeks. Maar… een 4de plaats op de ranglijst is gezien de bezetting dit seizoen en het invoegen van de jeugd best een topprestatie te noemen. De laatste wedstrijd betekende ook de laatste wedstrijd met Peter van de Pol als coach en Sabine van Coolwijk op de middenpositie. We danken hun hartelijk voor hun inzet en zullen hun zeker gaan missen volgend jaar.  Hopelijk zien we het publiek volgend jaar weer terug op de tribune!

19/04/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post