Kampioenschap en promotie voor meiden C1

Zaterdag 10 december speelden de meiden C1 uit Dreumel hun laatste competitieduel. Omdat Trivos uit Wijchen al uitgespeeld was wisten de meiden dat ze met 4-0 moesten winnen van de nr 3 Kidang uit Bemmel. In een goed gevulde MFA d’n Hoender startte de meiden wat stroef maar wisten de 1e set met 25-14 te winnen. In de 2e set kreeg men meer grip op de tegenstander en dat resulteerde in een 25-10 winst.
In de 3e set startte Kidang een stuk sterker en nam een 6-0 voorsprong. Na een time-out werd het 9-6 voor Touche waarna Kidang een time-out nam. Touche liet zich niet van de wijs brengen en liep uit naar 23-10. Hierna kwam Kidang nog sterk opzetten maar de set werd met 25-17 gewonnen.

Gesterkt door de laatste set begonnen de meiden vol overgave aan de 4e set. Ze gingen wat directer spelen waardoor er ook sneller punten gescoord werden. Door de 25-10 winst kon na het laatste fluitsignaal de vreugde dans beginnen en was het kampioenschap binnen. Alleen de thuiswedstrijd werd er deze helft met 3-1 verloren van Trivos, maar Touche won vervolgens weer in Wijchen met 3-1.

Beidc1-kampioen-2016e teams wonnen al hun wedstrijden met 4-0, waardoor beide teams op 45 punten eindigden. Touche 10-45 +468 en Trivos 10-45 +388. Dit betekent ook dat de meiden C1 van Touche promoveren naar de 1e klasse waar ze het een stuk zwaarder zullen krijgen en verder moeten reizen.

Op de foto het kampioensteam van Touche MC1.

14/12/2016 This post was written by Categories: Jeugd & mini'sNieuws Comments are off for this post