Laatste wedstrijd dames 2 geen hoogvlieger

In de laatste competitiewedstrijd tegen de nr. 2 uit de ranglijst Vocasa 5 begon Touché zwak. Ongecontreerd en rommelig spel zorgde in een lawaaierige zaal al snel voor een punt of 5, 6 achterstand. Touché begon pas laat op gang te komen en Vocasa hield de ruime voorsprong vast. In de slotfase wist Touché wel knap terug te komen, onder meer door de inzet van Patricia van Coolwijk op de middenpositie, maar de actie kwam net te laat: 23-25. De 2e set werden er wat wissels in het veld gebracht en werden de kaarten opnieuw geschud. Maar opnieuw startte Vocasa sterk en legde veel druk met de service. Al snel was er weer een gat van zo’n 5 punten geslagen door de Nijmeegsen, die overigens ook niet echt een heel mooi spelletje lieten zien. Touché liet zich meeslepen en was de draad kwijt. Veel slordige acties, persoonlijke foutjes en servicefouten zorgde ervoor dat de dames nooit echt in de wedstrijd kwamen. Vocasa profiteerde gretig, want zij hadden 2 sets nodig om hun 2e plaats in de ranglijst veilig te stellen. Een voorsprong van 10-21 bleek niet meer in te halen door het Dreumelse 10-tal en daarmee stond het ineens 0-2.

In de 3e set kwam Touché wat beter in het spel en pakte meteen nu wel de punten. In de 2e fase van de set wist Vocasa na enkele time outs wel langszij te komen en tenslotte gingen beide teams gelijk op. Touché kon de druk er niet op houden en gaf de winst nipt uit handen: 23-25. In de laatste set werd door de Nijmeegse coach overduidelijk het B-team ingezet. En daarvan kon het nog immer enthousiaste Dreumelse kamp dan eindelijk wél profiteren. Met goede servicedruk en niet aflatend begeleidend gezang werd dan toch eindelijk wat meer niveau getoond. De dames van Vocase leken tevreden met hun 3 sets winst en het veiligstellen van de PD wedstrijden en gaf de 4e set makkelijk uit handen: 25-16.

Helaas heeft dames 2 dit jaar niet kunnen doorstoten naar de 1e klasse, maar volgend jaar doen we zeker weer een gooi naar het kampioenschap !

Klik hier voor de actuele stand in dames 2e klasse M

16/04/2009 This post was written by Categories: NieuwsWedstrijdverslagen dames Comments are off for this post