3 keer winst en 1 verlies voor Touché jeugd

Afgelopen week hebben alle jeugd teams van volleybal vereniging Touché hun competitie wedstrijden gespeeld.

De meisjes C1 spelen nog steeds mee om het kampioenschap met Trivos uit Wijchen.  Zaterdag ging MC1 op bezoek bij Gemini in Elst. Touché begon nerveus aan de wedstrijd en na een gelijkopgaande 1e set werd deze uiteindelijk met 25-18 gewonnen .Set 2 en 3 gingen eenvoudig naar Touché, maar in de 4e set kwam Gemini nog sterk terug. Toch wist Touché deze ook te winnen waardoor de einduitslag 4-0 werd.

De meisjes C2 speelden op dinsdagavond tegen Volamie uit Oosterhout. Het jongste team van Touché maakt goede indruk bij hun debuut in de competitie. In de 1e set waren de teams gelijkwaardig aan elkaar, na spannende duels werd het 24-26 voor Volamie.Ook de 2e set stond bol van de spanning maar deze ging naar Touche met 25-21.

Deze winst had een positieve uitstraling op het team waardoor men nog beter ging spelen en de 3e set won met 25-13. Volamie schakelde een tandje bij en ging steeds beter spelen en wonnen vrij eenvoudig de 4e set met 11-25. Een beslissende 5e set werd noodzakelijk en met de aanmoedigingen van het publiek ging men goed van start .Na de wissel van speelhelft kwam Volamie nog even opzetten maar de voorsprong was te groot waardoor de 5e set met 15-10 werd gewonnen.

De jongens B2 speelden dinsdagavond de uitgestelde wedstrijd tegen Pegasus in Nijmegen. Ook dit team draait mee in de bovenste regionen van hun poule.In de gymzaal van het Montessori college ontknoopte zich een ware strijd tussen de 2 teams.In de 1e set nam Pegasus een snelle voorsprong maar die werd net zo snel weer teniet gedaan waarna punt voor punt gestreden werd.25-21 was het positieve resultaat voor Touché .In de 2e en 3e set ging het van begin af aan gelijk op maar ook deze werden uiteindelijk door Touché gewonnen .De 4e set was nog maar net begonnen en Pegasus stond met 6-0 voor. Nadat de neuzen weer de goede kant opgezet waren ging men de strijd aan.

Punt voor punt werd de afstand kleiner en op 20-20 kwamen ze langszij en denderden meteen door naar een 25-20 winst.

De jongens B1 speelden als laatste team deze ronde en moesten naar Wageningen om aan te treden tegen  Scylla. We hoopten op revanche van de thuiswedstrijd maar dat lukte niet. Scylla was te sterk in de aanval en service waardoor de winst in Wageningen bleef.

Zaterdag speelt de B2 thuis tegen Isala om 14:00 uur. De C1 kunnen kampioen worden de wedstrijd tegen Kidang begint om 15:30 uur

05/12/2016 This post was written by Categories: Jeugd & mini'sNieuws Comments are off for this post