Arubaans international binnen Touche gelederen

Daan Kleinbussink staat volgend jaar misschien wel tegenover Nederland op het wereldkampioenschap volleybal in Polen. De 22-jarige Kleinbussink uit Tiel mag zich namelijk Arubaans international noemen. Hij speelde afgelopen weekend met Aruba WK-kwalificatiewedstrijden ‘in eigen huis’ en werd ook nog eens uitgeroepen tot beste spelverdeler van het toernooi.

Ik heb een tijd op Aruba gewoond en daar mijn eindstage van de ALO gelopen”, schrijft Kleinbussink uit een zonnig Oranjestad. “Toen trainde ik ook al mee met het nationale team. In die periode heb ik hier ook in de competitie gespeeld voor TLJC een club in de Arubaanse A-klasse, je moet namelijk in de Arubaanse competitie hebben gespeeld om mee te mogen doen met het nationale team. Iedereen heeft namelijk de Nederlandse nationaliteit…….

Kleinbussink, die het afgelopen seizoen uitkwam voor AVV Keistad in de eerste divisie en eerder voor Arvevo uit Arnhem, zit nu met Aruba in de wachtkamer. Aruba moet in ieder geval Haïti voor zich laten als beste nummer twee. In juni en augustus worden de vier andere poules afgewerkt en dan weet Aruba of het naar de derde ronde gaat. In deze slotronde stromen onder andere de grootmachten de Verenigde Staten en Cuba in en worden de tickets voor het WK in Polen verdeeld

Voor het hele artikel, klik : http://www.volleybalkrant.nl/nieuwsbericht/3345/nederland-duitsland-van-de-caraben

22/05/2013 This post was written by Categories: Nieuws Comments are off for this post