De Laak winnaar van het volleybal toernooi!!

Zaterdag 23 maart was het buiten erg koud maar in de sporthal in Dreumel was het gezellig en warm. Er waren ongeveer 45 kinderen aan het volleyballen , die van 5 verschillende scholen kwamen. Het was het afsluitende toernooi na de gymlessen die de kinderen van groep 4 de afgelopen weken gehad hadden. Op twee dinsdagen was er een extra volleybal-gymles voor de kinderen van de Laak, de Terebint,de Marienhof, de Oversteek en de Tweestromenschool.

De volleybal lessen werden voor de 4e keer gegeven door volleybalvereniging Touché , samen met Actief Maas en Waal en de volleybalbond Nevobo. Wat er tijdens de lessen geleerd was , werd zaterdag in toernooi vorm in praktijk gebracht. Er waren 10 teams verdeeld in 2 poules. Rond half 4 was er een spannende finale tussen de Oversteek 2 en de Laak 2. Voor de Oversteek stonden Pim, Silas, Quincy en Tess in het veld. Voor de Laak waren dat Nikki, Senna, Danique, Siem en Thijs. Tijdens de wedstrijd werd er door de kinderen goed gegooid en vooral erg goed gevangen. Door slim te spelen en goed te kijken werd het alle twee de teams erg moeilijk gemaakt. De strijd ging erg gelijk op wat ook blijkt uit de stand :1- 0 voor de Laak.

Het vijftal van de Laak kreeg na deze overwinning een mooie medaille omgehangen door Jeroen, de voorzitter van Touché. Ook kregen ze van wethouder van Swam de felicitaties met de mooie overwinning.

Alle kinderen kregen nog een rugzakje mee met daarin de informatie over de gratis trainingen die er nog zijn op maandag 8, 15 en 22 april. Dit is om 15.45 uur in de sporthal in Dreumel.

24/03/2013 This post was written by Categories: Nieuws Comments are off for this post